Venlighedsvej 4
2970 Hørsholm
Du får en introduktion til hvilke muligheder, der kan være for at sælge serviceløsninger, skræddersyet til dine kunders behov. Hør om en virksomhed, der har gennemgået et trans-formforløb og resultaterne samt oplevelserne heraf. Bliv klogere på serviceinnovation gennem forskerindlæg fra CBS, og hør om helt nye serviceløsninger fra Andertech A/S og ROPOX.
Du bliver klædt på til at kunne beslutte, hvordan du kan tage det næste skridt i udviklingen af din serviceforretning. Hvis du ønsker at arbejde med din serviceudvikling og udvikle din virksomheds serviceforretning, kan du opnå 80 gratis konsulenttimer, herunder 5 workshops.
Hvad er servitization?
Servitization – integrationen af services og produkter i samlede forretningskoncepter – er allerede en central, global drivkraft i omstillingen af fremstillingsindustrien. Tendensen kan kun forventes at accelerere i fremtiden. Forskningen peger på, at der er et stort uforløst økonomisk potentiale for virksomheder i at tænke services ind i deres kerneforretning. Servitization kan i udgangspunktet antage mange forskellige former, som typisk har det til fælles, at det er koblingen mellem produktet og services – dvs. den samlede løsning – der er afsættet for forretningsmodellen.
Program
08:30 Registrering og morgenmad
09:00 Velkomst
Erik Plauborg, EP Management
Revisor Michael Krath, PWC
09:10 Introduktion
Jens Ulrich Nielsen, Servitize.DK
Kort introduktion til Industriens Fonds satsning
09:20 Fokus på optimering gav en ny forretningsmodel
CEO Erik Sten Andersen, Andertech A/S
I samarbejde med Bramidan A/S er der udarbejdet helt nye serviceløsninger. Det stiller store krav til virksomhedens kompetencer, data/IoT-løsning og ændrer den måde virksomheden arbejder med salg og service på.
09:50 Kaffepause og netværk
10:10 Hvordan kan I selv arbejde med serviceforretningen?
Professor Thomas Ritter, Institut for Strategi og Innovation, CBS
Hvad får virksomheden ud af at arbejde med servitization og hvordan skaber de serviceforretningen? CBS har fuldt udviklingen hos virksomheder, der arbejder med serviceinnovation.
Oplæg til workshop
11:20 Digital services til byggeprojekter
Chef for forretningsudvikling Peter Bjaldby, ROPOX
Hvordan bliver ROPOX den foretrukne servicepartner. ROPOX er en virksomhed, som har gennemført et transform-forløb hos Servitize.DK
11:40 Hvordan kan man deltage som virksomhed
Susanne Damgaard, Servitize.DK
12:00 Afslutning og frokost med mulighed for individuel dialog med personer fra Servitize.DK og oplægsholdere
Tilmeldingsfrist: 28. februar 2020
Max antal deltagere: 60 personer
Arrangementet er gratis. Er du tilmeldt og udebliver uden afbud afkræves et gebyr på kr. 250 (eksklusiv moms)
Arrangementet gennemføres i samarbejde med