Hvornår:
2. september 2020 kl. 09:00 – 13:00
2020-09-02T09:00:00+02:00
2020-09-02T13:00:00+02:00
Hvor:
Musikstalden - Grønnegade kasernes kulturcenter
Grønnegade 10
4700 Næstved
Pris:
Gratis
Kontakt:
Rune Nygaard Lerke
29924033

Du får en introduktion til, hvilke muligheder der kan være for at sælge serviceløsninger, der er skræddersyet til dine kunders behov. Hør om en virksomhed, der har gennemgået et trans-formforløb og resultaterne samt oplevelserne heraf. Bliv klogere på serviceinnovation gennem forskerindlæg fra CBS, og hør om helt nye serviceløsninger og -tiltag fra ROPOX og Briiso.

Du bliver klædt på til at kunne beslutte, hvordan du kan tage det næste skridt i udviklingen af din serviceforretning. Hvis du ønsker at arbejde med din serviceudvikling og udvikle din virksomheds serviceforretning, kan du opnå 80 gratis konsulenttimer, herunder 5 workshops, gennem Servitize.DK.

Hvad er servitization?

Servitization – integrationen af services og produkter i samlede forretningskoncepter – er allerede en central, global drivkraft i omstillingen af fremstillingsindustrien. Tendensen kan kun forventes at accelerere i fremtiden. Forskningen peger på, at der er et stort uforløst økonomisk potentiale for virksomheder i at tænke services ind i deres kerneforretning. Servitization kan i udgangspunktet antage mange forskellige former, som typisk har det til fælles, at det er koblingen mellem produktet og services – dvs. den samlede løsning – der er afsættet for forretningsmodellen.

Program

08:30 Registrering og morgenmad

09:00 Velkomst
Erik Plauborg, EP Management Consulting & Execution
Beierholm og Næstved Erhverv A/S

09:10 Introduktion
Morten Dahl Mølgaard, Servitize.DK
Kort introduktion til Industriens Fonds satsning

09:20 Case: Digitale services til byggeprojekter
Peter Bjaldby, chef for forretningsudvikling hos ROPOX
Hvordan bliver ROPOX den foretrukne servicepartner? ROPOX fra Næstved producerer hjælpemidler og handicapvenlige møbler og er en af de virksomheder, der har deltaget i et Servitize.DK-forløb.

10:50 Kaffepause og netværk

10:10 Hvordan kan I selv arbejde med serviceforretningen?
Associate Professor Thomas Frandsen, Institut for Produktion og Erhvervsøkonomi, CBS
Hvad får virksomheden ud af at arbejde med servitization og hvordan skaber de serviceforretningen? CBS har fuldt udviklingen hos virksomheder, der arbejder med serviceinnovation.
Oplæg til workshop og efterfølgende øvelser.

11:20 Case: Sådan arbejder Briiso med servitization
Lars Andersen, direktør, Briiso
Briiso fra Kalundborg er netop nu i gang med et Servitize.DK-forløb med Teknologisk Institut. Her fortæller Briisos direktør om virksomhedens arbejde med at udvikle services i tillæg til sine eksisterende, fysiske produkter.

11:50 Hvordan kan man deltage i Servitize.DK som virksomhed?
Carsten Christiansen, Servitize.DK

12:00 Afslutning, frokost og mulighed for individuel dialog
Mulighed for individuel dialog med personer fra Servitize.DK, medarrangørerne og oplægsholdere.


Tilmeldingsfrist: 31. august 2020

Max antal deltagere: 50 personer

Arrangementet er gratis. Er du tilmeldt og udebliver uden afbud afkræves et gebyr på kr. 250 (eksklusiv moms)


Arrangementet gennemføres i samarbejde med

 

 

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *