Innovationskonference
Hvornår:
2. marts 2021 kl. 08:00 – 11:00
2021-03-02T08:00:00+01:00
2021-03-02T11:00:00+01:00
Hvor:
Online
Pris:
Gratis
Kontakt:
Maibrit Grymer Hoppe
2487 6330

Du får en introduktion til hvilke muligheder, der kan være for at sælge serviceløsninger, skræddersyet til dine kunders behov. Hør BM Silo A/S og Glaspartner A/S, der begge har gennemgået et transform-forløb, hvor et af kernepunkterne er bæredygtighed i forhold til FN’s 17 verdensmål.

Du bliver klædt på til at kunne beslutte, hvordan du kan tage det næste skridt i udviklingen af din serviceforretning. Hvis du ønsker at arbejde med din serviceudvikling og udvikle din virksomheds serviceforretning, kan du opnå 80 gratis konsulenttimer, herunder 5 workshops

Hvad er servitization?

Servitization – integrationen af services og produkter i samlede forretningskoncepter – er allerede en central, global drivkraft i omstillingen af fremstillingsindustrien. Tendensen kan kun forventes at accelerere i fremtiden. Forskningen peger på, at der er et stort uforløst økonomisk potentiale for virksomheder i at tænke services ind i deres kerneforretning. Servitization kan i udgangspunktet antage mange forskellige former, som typisk har det til fælles, at det er koblingen mellem produktet og services – dvs. den samlede løsning – der er afsættet for forretningsmodellen.

Når bæredygtighed skal tænkes ind, kan det være:

  • Aftersales i forlængelse af produktsalg fx oppetidsgaranti, overvågning, vedligehold og helpdesk
  • Cirkulære forretningsmodeller, hvor virksomheder genanvender eller forædler spildpro-dukter eller tack-back modeller, hvor forædlede produkter løbende erstattes og genan-vendes.

Program

08.00 Velkomst
Maibrit Grymer Hoppe, Forretningsudvikler, Fyns maritime klynge

08.10 Introduktion
Henrik Blach, Servitize.DK
Kort introduktion til servitization, med fokus på bæredygtighed

08.30 Forskeroplæg
Troels Christian Korsgaard Andersen, MSc, PhD, Postdoc, BTECH/AU Herning
Troels gennemfører følgeforskning i serviceudvikling. Hvilke tendenser og muligheder findes der, når man kombinerer servitization med bæredygtighed.

09.10 Virtuel kaffepause

09.25 Nyt servicekoncept
Ib Madsen, Glaspartner A/S
Hvordan skabes et nyt servicekoncept i overensstemmelse med virksomhedens forretnings-strategi og kundernes behov. Glaspartner en af de første virksomheder, som har gennemført et transformforløb i Servitize.dk

10.10 Fokus på IoT og vedligehold
Dorte Zacho Martinsen, BM Silo A/S
BM Silo har i deres Transformforløb arbejdet med at gøre deres siloer intelligente og bæredygtige, ved at kunne tilbyde IoT-løsninger.

10.50 Hvordan kan man deltage som virksomhed
Susanne Damgaard, Servitize.DK

11.00 Afslutning
Mulighed for spørgsmål til kl. 11:15


Tilmeldingsfrist: 29. Februar 2021

Arrangementet er gratis.


Arrangementet gennemføres i samarbejde med

Fyns Maritime Klynge logo