Cases

Se, hvordan virksomheder har grebet deres servitization-indsats an, og hør om resultaterne

Case

Jesma Vejeteknik

Jesma Vejeteknik sælger, udvikler, producerer og servicerer vægte og vejesystemer til en lang række brancher og har speciale i store, skræddersyede systemer til bl.a. fiskeindustrien og foderstoffer.

Production & Service Manager i Jesma, Jacob Fabrin fik til opgave at kigge nærmere på, hvordan Jesma kunne udvikle sin serviceforretning.

“Vi vil øge vores serviceforretning, vi vil øge kundernes loyalitet, og vi vil høste input og feedback fra kunderne og føde det ind i vores udviklingsarbejde”.

I samarbejde med Servitize.DK blev der designet fire nye servicekoncepter, der giver Jesmas kunder mulighed for at vælge det serviceniveau, de ønsker.

> Læs om Jesmas transformforløb

Case

BSV Krantilbehør

For BSV Krantilbehør var det en kæmpe øjenåbner at gennemgå et transformforløb med Servitize.DK. Virksomheden fik afklaret, hvordan de skaber værdi for kunden, og at det ikke kun handler om pris.

“Vi er blevet meget mere bevidste om, at vi kan tilbyde kunden noget, der faktisk er ret unikt. Den bevidsthed ændrer vores dialog med kunderne.”

“I stedet for at krejle om et par procent i rabat, skal vi fortælle kunderne, at de køber et dansk fremstillet produkt, der holder i 25 år eller mere, at vi kan levere originale reservedele med timers varsel, at vi kan lave kundetilpassede produkter og meget mere,” siger direktør for BSV, Flemming Jensen.

> Læs om BSVs transformforløb

BSV Krantilbehør grab

Case

Bramidan A/S

Hør Henrik Dueholm Madsen, direktør hos Bramidan A/S, fortælle, hvordan Bramidan arbejder med at udvikle deres serviceforretning.

“Vi er for alvor virkelig begyndt at gå fra en almindelig serviceforretning, hvor man er der en gang om året, til at lave det fundstændig behovsbaseret”

Henrik beskriver Bramidans servicerejse og de muligheder IoT, systematisk dataindsamling og- analyse og tæt kundedialog giver for individuelt tilpassede serviceprodukter.

Case

Viking Life-Saving Equipment A/S

Hør Henrik Helsinghof, Director, Agreement Sales hos VIKING Life-Saving Equipment A/S, fortælle, hvordan Viking arbejder med strategisk serviceudvikling og servitization.

“Det er en helt anden type virksomhed, vi pludselig skal drive, hvor servicen bliver det, der er i centrum”

Henrik beskriver den servicerejse, Viking har været på og taler om, hvordan virksomhed og kunder er kommet tættere på hinanden i processen.

Få nyt fra Servitize.DK-projektet og bliv klogere på servitization

Fornavn*
Efternavn*
E-mail*
Firma*
FORCE Technology må sende mig materiale vedr Servitize.DK på vegne af Servitize.DK, som beskrevet i FORCE Technologys politik for persondata

Sitet www.servitize.dk er udviklet af og drives af FORCE Technology på vegne af Servitize.DK
© COPYRIGHT 2019 FORCE TECHNOLOGY, ALL RIGHTS RESERVED