Mere alignment
Det har et Transform-forløb i regi af Servitize.DK lavet om på. Forløbet har strammet op på de serviceydelser og servicepakker, man tilbyder. Opstramningen har ikke mindst gjort det lettere for sælgerne at formidle ydelserne videre til kunderne.
Forløbet har skabt mere alignment mellem salg og service og på at skabe mere klarhed i HOLMRIS B8’s store katalog af services.
”På vores første Transform-workshop arbejdede vi med at skabe et overblik over alt det, vi kan. Vi var otte medarbejdere fra forskellige dele af organisationen, og vi lavede en lang bruttoliste, som vi efterfølgende kombinerede i nogle servicepakker. Derefter gav Servitize-konsulent Troels B. Andersen pakkerne et ekstra vrid, og i fællesskab satte vi et prisskilt på hver enkelt pakke. Målet var at gøre det lettere for sælgerne at formidle pakkerne videre til kunden.”
Sælger-interviews
Troels B. Andersen interviewede også nogle af virksomhedens sælgere for at undersøge, hvordan de arbejdede med salg af services, og hvilke udfordringer og erfaringer de kunne bidrage med.
Arbejdet mundede ud i tre servicepakker, som HOLMRIS B8 nu tilbyder alle sine kunder. De tre pakker kan tilpasses på mange måder, så kunden får netop den ydelse, der er brug for.
”Vi er i fuld gang med at rulle servicepakkerne ud. Vi markedsfører dem over for kunderne, og samtidig træner vi vores sælgere, så de lærer pakkerne indgående at kende og kan svare på de spørgsmål kunderne kommer med. Desuden har vi gearet vores organisation sådan, at vi nemt kan ”sætte strøm” til pakkerne og dermed bl.a. undgå flaskehalse i serviceafdelingen.”