Den service man ønsker
Slutresultatet blev fire servicekoncepter, der giver kunden mulighed for at vælge det ønskede serviceniveau.
Standard-pakken kaldes Operation og rummer den service, som Jesma hidtil har leveret, dog med den forskel, at det nu er Jesma og ikke kunden, der tager initiativ til f.eks. kalibrering af kundens vægte, så de aftalte kalibreringsintervaller overholdes.
Næste service-niveau er døbt Performance. Her leverer Jesma bl.a. rådgivning omkring vægtens brug og vedligehold og sørger for én årlig dokumentation til myndigheder eller kunder. Desuden garanteres en oppetid på 95 %.
Service-pakken Safety er betydeligt mere omfattende. Her uddanner Jesma bl.a. kundens operatørpersonale, så de selv kan klare basal fejlfinding og kalibrering. Jesma hjælper desuden med at etablere reservedelslager for kritiske komponenter hos kunden.
Det højeste service-niveau, Total Care, er en 360-graders forsikring, hvor Jesma overtager det fulde ansvar for anlæggets drift, inklusive et ubegrænset antal tilkaldetimer og reservedele – og med en garanteret oppetid på 99 %.
Styrket serviceforretning
Jesma lancerede sit nye servicekoncept i slutningen af oktober 2019 og man forventer en støt stigning i serviceforretningen, i takt med at koncepterne rulles ud til kunder i ind- og udland. Men det handler ikke alene om at øge serviceforretningen, understreger Jacob Fabrin.
”Formålet med udviklingen af de fire koncepter er ikke kun at sælge flere services. Vores langsigtede mål er også vigtige. Vi styrker kundeloyaliteten, og gennem en tættere dialog med kunden kan vi høste værdifuld feedback, der hjælper os med at udvikle endnu bedre produkter fremover.”