Mere i system
Blandt andet havde KJ Klimateknik brug for at sætte sin serviceforretning mere i system. Den opgave tog Allan Pedersen og hans medarbejdere hul på i en række Transform-workshops. Man kastede ideer op i luften, trykprøvede dem og forsøgte at definere nogle servicekoncepter, som man vurderede kunne være interessante for kunderne.
Derefter kontaktede man udvalgte kunder for at undersøge, om det man selv troede var attraktivt også rent faktisk var noget kunderne ville betale for. Ikke alle af KJ Klimatekniks antagelser viste sig at holde stik, men efter nogle justeringer blev slutresultatet tre konkrete servicekoncepter. De tre koncepter er en luksusmodel, en medium model og en minumumsmodel.
KJ Klimateknik har 17 ansatte og afsætter 85 % af sin produktion til det danske hjemmemarked. Ud over klima- og ventilationsanlæg producerer virksomheden også alarmsystemer, der overvåger anlæggene og sender advarsler til landmanden, hvis de bryder ned. Disse alarmsystemer er i stigende grad noget, der kræves af landbrugets forsikringsselskaber.
Medium servicemodellen består i en fast serviceaftale på alarmanlægget, mens luksusmodellen indbefatter servicering af både ventilations- og alarmanlæg. Vælges den skrabede model indgår kunden ikke en fast aftale, men får udført service efter behov.