Viden og cases

Få inspiration, baggrundsviden og værktøj til din servicerejse.

Becoming a Solution Provider: Integrating in the Customer Process - CBS practitioners Guide

Rapport

Sådan øger du omsætning og overskud med servitization

Servitization kan drive omsætningen og overskuddet i vejret. Men det kræver omfattende forandringer af både forretningsmodellen og kulturen. Det viser rapporten ‘Becoming a solution provider: Integrating in the customer process’ fra CBS.

Læs rapporten, og bliv klogere.

> Læs introduktion til rapporten

> Download rapporten

Artikel

Sådan vælger du den rigtige servicetype til din forretning

Leverer du, hvad dine kunder egentlig efterspørger? Kunder i alle typer af produktionsvirksomheder forventer i stigende grad, at de produkter, de køber, understøttes af serviceydelser – eller måske endda helt erstattes af andre købsmodeller.

Læs mere om forskellige servicetyper og få konkrete eksempler på implementering af serviceløsninger i danske virksomheder, udviklet med udgangspunkt i kundernes behov og med forankring i virksomhedernes strategi.

> Læs artiklen

4 servicetyper - efter Ulaga og Reinatz 2011

Case

Bramidan A/S

Hør Henrik Dueholm Madsen, direktør hos Bramidan A/S, fortælle, hvordan Bramidan arbejder med at udvikle deres serviceforretning.

Vi er for alvor virkelig begyndt at gå fra en almindelig serviceforretning, hvor man er der en gang om året, til at lave det fundstændig behovsbaseret

Henrik beskriver Bramidans servicerejse og de muligheder IoT, systematisk dataindsamling og- analyse og tæt kundedialog giver for individuelt tilpassede serviceprodukter.

Guidelines

IoT og servitization

Få en introduktion til, hvordan man kan anvende Internet of Things (IoT) i udvikling og implementering af servitization-initiativer.

Læs, hvordan bl.a. CC Jensen og John Deere har grebet implementering af IoT i deres servicetilbud an.

Disse guidelines er udviklet af IdemoLab i samarbejde med FORCE Technology

> Download guidelines

IoT og servitization guideline brochure

Case

Viking Life-Saving Equipment A/S

Hør Henrik Helsinghof, Director, Agreement Sales hos VIKING Life-Saving Equipment A/S, fortælle, hvordan Viking arbejder med strategisk serviceudvikling og servitization.

“Det er en helt anden type virksomhed, vi pludselig skal drive, hvor servicen bliver det, der er i centrum”

Henrik beskriver den servicerejse, Viking har været på og taler om, hvordan virksomhed og kunder er kommet tættere på hinanden i processen.

Få nyt fra Servitize.DK-projektet og bliv klogere på servitization

Fornavn*
Efternavn*
E-mail*
Firma*
FORCE Technology må sende mig materiale vedr Servitize.DK på vegne af Servitize.DK, som beskrevet i FORCE Technologys politik for persondata

Servitize.DK er et samarbejde mellem

Servitize.DK finansieres af

Industriens Fond støtter servitize.dk
Sitet www.servitize.dk er udviklet af og drives af FORCE Technology på vegne af Servitize.DK
© COPYRIGHT 2019 FORCE TECHNOLOGY, ALL RIGHTS RESERVED